Píše se rok 2070 a svět se pomalu vzpamatovává ze třetí světové války. Války, která naplno rozpoutala nukleární zbrojení, výzkum umělé inteligence a touhu po ovládnutí světa několika jedinci. Výsledkem dokonané zkázy se stala pustá a téměř neobyvatelná planeta Země.
Přeživší lidé jsou odkázáni na život v podzemí, kde obsazují stanice metra nebo protiatomové kryty. Na nehostinný povrch je láká pouze nutkání po kořisti a potřeba doplnit omezené zdroje okupovaných základen.
Ale ani v podzemí nejsou ušetřeni konfliktů s nepřáteli, když musí vzdorovat pravidelným vpádům alienů, přicházejících z hlubin Země. Ti přitom útočí vždy ve velkých přesilách a nezanechávají žádné svědky.
Bývalé průmyslové zóny okupují boti vzniklí z vojenských experimentů během války. Lidé jim vštípili dynamickou inteligenci, díky které bojovali po jejich boku. Teď ale dospěli k tomu, že musí vyhladit všechno živé.
Zbytek povrchu obývají mutanti – lidé a zvířata znetvořená radiací, kteří se dokázali nejlépe přizpůsobit poválečným podmínkám nehostinného světa. Snaží se infikovat všechny tvory v okolí a udělat z nich sebe samé.
Všechny ale spojuje snaha vyčistit Zemi od nepřátel a získat zbylé zdroje potřebné k přežití. Právě zdroje jsou to, oč tu běží – je jich málo, navíc docházejí. O zdroje se vedou po válce největší boje a jsou důvodem všudypřítomných a neutuchajících krádeží. Kdo nakonec v tomto nekonečném souboji zvítězí?
Chopte se osudu Země a rozhodněte, kdo ovládne zpustošený svět!
Vaši armádu představují karty, které máte na ruce, bitevním polem je velký herní plán, na kterém se střetnete s protivníkem. Vítejte v karetně-deskové hře HOPE Cardgame, hře plné nečekaných zvratů, vypjatých chvil a strategických rozhodnutí!
Cílem hry je jako první získat 30 zdrojů a vyhrát hru. Zdroje přitom nefigurují pouze jako platidlo pro hraní karet a efektů, ale zároveň jako životy hráčů. Proto hráč, který jako první ztratí všechny zdroje, prohrává hru.
Musíte proto zvážit, zda hrát více jednotek a hodně se oslabit, nebo zvolit opatrnou a postupnou taktiku střádání zdrojů. Zdroje lze přitom získat několika způsoby – vyhranými souboji nad soupeřem, ničením jeho armády, převahou na bitevním poli nebo zvláštními schopnostmi. Můžete proto zvolit ničivou a rychlou strategii na dobytí protivníka nebo se soustředit na celkovou herní převahu v dominanci.
Průběhem karetní hry HOPE Cardgame vás provede 144 hracích karet obsažených v základní verzi HOPE Cardgame. V sekci Galerie se můžete blíže podívat na některé z nich. Všechny karty jsou rozděleny do čtyř balíčků podle jednotlivých ras. V každém balíčku naleznete následující tři typy karet:
Jednotky tvoří armádu, se kterou se účastníte soubojů proti soupeři. Buď útočíte, nebo se bráníte. Každý hrdina je proto označen ÚTOKEM, OBRANOU a ŽIVOTEM, a zároveň disponuje zvláštní nebo pasivní schopností, která zvyšuje jeho sílu ve hře.
Kromě soubojů se mohou jednotky strategicky pohybovat po herním plánu, což oceníte při obkličování soupeře a ovládání bojiště.
Lokace jsou budovy nebo místa, jež jednotky objevují na herním plánu. Lokace vám pomohou ovládat velké oblasti bitevního pole, protože blokují pohyb soupeře, chrání vaše jednotky a přináší jim zvláštní nebo pasivní schopnosti během hry.
Neméně důležitou předností lokací je možnost v jejich okolí hrát nové jednotky do hry, a tím urychlit přesun na polovinu soupeře.
Trojici karet doplňují události – jednorázové akce, které vstupují v různých fázích do hry, a tak ovlivňují průběh hry. Tyto fáze jsou definovány na vlajce dané karty (MAIN, MOVE, COMBAT). V případě označení ANYTIME lze hrát kartu události v jakékoli z herních fází.
Po zahrání události se okamžitě provede její efekt a poté, co je vyhodnocena, přesune se karta ihned do odhazovacího balíčku (Discard pile) hráče.
Všechny důležité akce probíhají na herním plánu složeném z pěti řádků a pěti sloupců, na jejichž koncích mají hráči základnu pro hraní hrdinů – jednotek na bojiště (Hlavní fáze). Jednotky se mohou navíc po bojišti strategicky pohybovat (Pohyb) a obsazovat území – lokace (Průzkum). V boji musíte činit správné kroky pro likvidaci nepřátel a snažit se odrážet jejich útoky (Bitva). Vyhodnocení převahy je nejdůležitější pro získávání zdrojů a vybudování strategické pozice na bojišti (Dominance). Na konci každého kola si doberete karty do ruky a doplníte armádu jednotkami, lokacemi a událostmi (Dobírání karet). Do průběhu celé hry vstupují jednorázové efekty – události, jež dramaticky ovlivňují sílu hrdinů nebo herní linii.
Více informací naleznete v sekci Jak hrát.
Kromě varianty „Hra jeden proti jednomu“ máte možnost zvolit i strategičtější herní mód „Hra o artefakty“, jehož cílem je jako první získat převahu artefaktů nad soupeřem. Artefakty dávají jednotkám pozitivní, ale i negativní efekty, které ovlivňují jejich sílu ve hře.
Spojením dvou herních plánů lze hrát i v kooperativní herní variantě „Hra dva proti dvěma“, ve které se střetnou dva týmy po dvou hráčích, kteří mohou v bojích i dominanci na bojišti spolupracovat na ovládnutí světa. Cílem týmu je jako první nashromáždit 40 zdrojů.
Samostatný herní plán si můžete pořídit v našem e-shopu.